Onar - Jeden Na Milion - recenzja

sobota, 12 września 2009



"... ja wracam... słyszę bicie Twojego serca... nie denerwuj się..."
Zaraz po przyjściu do mnie listonosza w jakże niezapomnianej dacie 09.09.09, odpakowaniu dość dobrze zapakowanego digipacka - Onar przywitał mnie owymi słowami.. Nie ukrywam intro zajebiste z wpadającym w ucho biciwem od Eljota. "To kolejna dobra płyta na dobrych kurwa bitach" na tym cytacie się skupmy, po odsłuchaniu "Mam zajawkę" z Bob One`m i "To ma sens" hmm... Onar może mieć racje, płyta powinna być a raczej musi (!) według zapewnień być dobra, bo niby czemu miałbym inwestować w preorder? "To moja nowa płyta - Twoje nowe kłopoty" Jak już wspomniałem biciwo dość dobre, tekstowo też według mnie jest całkiem w pytke. W sumie to nagranie to intro więc ciągnąc palcem w dół okładki spoglądam na numer 2 którym jest "Jeden na milion" pomyślmy hmmmm bit od Elijota znów wpada w ucho ale tekst według mnie lekka bragga "My" "ja" "jeden na milion" "reszta wypierdala". W sumie kawałek dobry lecz Onar lekko przesadziłeś z tą "braggą".
"A ja pisze, pisze, pisze, pisze, pisze, pisze bo wiem, że..." - To ma sens! Zawitał pierwszy singiel na moim sprzęcie. Kawałek jest ogólnie znany, co nie oznacza, że nie można na jego temat napisać ;). Zaczne od klipu - tak, od klipu. Pierwsze kilka sekund... Onar, Okulary, Chusta. WTF? Chciałem włączyć Onara a nie DonGuralesko, niestety sprawdziłem nazwę i tak - to jest właśnie Onar, pierwsza myśl - "zmylfoniłeś się sowicie?" (nie, nie bede wracał do beefu! a przynajmniej mam taką nadzieje :) ) No to Oglądamy klipa! Zaczyna się od refrenu który na początku przyznam się nie spodobał mi się w ogóle, ale pierwsza zwrotka wpada na podkład i powiem wam, Tobie też Onar, że widać zaangażowanie w ten tekst, ogólnie warstwa tekstowa i podkład Fo jest zajebiście zgrana. Wróćmy jednak do klipu - Ludzie W T F ? Tyle kolorków, drugi Gural - o co kurwa chodzi? Teledysk mimo, że ma przekaz sam jako klip totalnie - powtarzam - totalnie mi się nie podoba. I tak przed premierą słuchałem samej mp3 bez klipu ponieważ nie mogłem wytrzymać :( .
Wychodzę z pokoju sprawdzić czy nikogo nie ma w mieszkaniu, żeby na max odpalić kawałek na który czekałem od pokazania tracklisty. Biciwo Szopsa i feat Eldoki... To musi być torpeda zatem przepraszam drodzy sąsiedzi ale dziś nie pośpicie (w tym momencie zapaliły się zaraz po zielonych lampkach dwie czerwone, jedna z lewej a druga z prawej ;) ) Zwrotka Onara na poziomie, wstęp naprawde mi zaimponował ale znow lekka bragga, czemu :( . Ale zaraz po krótkim refie o Honorze, "nie możemy przegrać" itp wbija Eldoka (dla mnie chyba liryczny mistrz) niestety nie potrafię Wam ludziska opisać tego co czułem słysząc Eldoke ale musze przyznać, że troche sie wkurwiłem bo track ma tylko 2:56!!! Czemu najlepsze kawałki są takie krótkie, nie rozumiem czemu nam to robicie :(
Nie wierzę... "Cały czas nawijam i nie mogę wyjść ze studia" Samo to brzmi ... wiecie jak ale po drugiej części "są rzeczy dzięki którym rozwijam skrzydła" już się lekko uspokoiłem. Według mnie znów jest to bragga (chociaz troszke ale jest :D) chyba, że Onar chciał nawinąć o tym jaki jest pewny siebie to też mogę zaakceptować i tak to zinterpretować. Nuta wg mnie "bausowa" co nie znaczy, że jest zła, bo ma i przekaz i moc. Mimo, że do każdej nuty narazie się przyczepiłem i stwierdziłem, że w każdej jest lekka bragga. Każda z wcześniejszych nutek jest dobra. Ale panowie i panie, ile można tej braggi? (lub ile moge sie czepiać o to)
Numer szósty na płycie "Ręce do góry" zdecydowane nagranie na koncerty a przynajmniej refren (w sumie ciekaw jestem jakby wyglądało "a ja pisze, pisze, pisze, pisze, pisze" lub TO na koncercie hmmm... może kiedyś sprawdzę) w tym nagraniu o ruchy na parkiecie jest odpowiedzialny DJ Story i muszę powiedzieć że kolejny dobry bit, nawet bardzo dobry bit. Tyle o tym nagraniu, oczywiście jak poprzednie warto to sprawdzić, chociażby dla podkładu.
"Tak tu jest" - Nie wiem czemu ale nie podoba mi sie to nagranie... Może i Elijot się postarał, może i Wam sie podoba ale mi nie. Nie chce sie na ten temat rozpisywać bo po prostu "nie i chuj" I nie bede tego słuchać.
Znajomy podkład, błysk reflektorów... czy ja nie słyszałem tego tydzień temu na Youtubie? TAK - Oczywiście mowa o "Mam zajawkę" o niskie, bardzo niskie bassy zatroszczył się DJ Story i nieziemsko mu to wyszło (to ten moment kiedy żałuję, że nie mam subwoofa). Nuta zaczyna się od zwrotki Onara, nie wiem czemu ale mam wrażenie, że lekko jest skierowana w Tedego "Nie podasz mi ręki, nigdy Ci nie podam mojej pierwszy, jesteś szczery - ja jestem szczerszy" ; "jest między nami kosa, Ty wbijam w to chuja" hmmm moze mi sie coś ubzdurało ale skończmy ten temat bo zaczyna się refren Bob One`a i od razu mi się spodobał, zwrotka Bob One`a też zajebista może pokusiłbym się o stwierdzenie, że nawinął lepiej niż Onar ale się wstrzymam bo to byłaby ciężka decyzja.
"To ja Onar, jeden jedyny który mowi tylko o blokach, blokach i blokach" że tak powiem... jakby zmienić blokach na bragga to mógłbym się zgodzić ponieważ to jest kolejna nuta bragga i zaczyna mi się to nudzić powoli ale nawijka poszła "to ja ten monotematyczny raper" więc wybaczam ;) Dj z poprzedniej nuty również jak i tam (chociaż nie tak bardzo) postarał się o warstwe muzyczną która jest dobra ale po wczesniejszej nucie myślałem, że pierdolnięcie będzie jeszcze lepsze :) Ogólnie "W twoim bloku" jak dla mnie na minus.
29.08.2009 za sprawą Emesa (admin z onar.com.pl [pozdrawiam :) ] ) wielu ludzi strasznie się zmieszało w sprawie płyty Onara spytacie czemu, juz odpowiadam! Numerem 10 na płycie jest "Ze sobą nie wygram" z featem uwaga - Afromental! Ja osobiście miałem pozytywne podejście do tego nagrania, ponieważ gdy słuchałem VNM - Marzyciele z występem Afromentala to zajebiście mi się spodobał ref. wykonany przez Thomsona bodajże. Kawałek bardzo osobisty, szczery i całkiem w moim guście jak dla mnie Donatan, Onar, Afromental 10/10 chłopaki!
Sialalala Ze sobą nie wyyyygraaaaaam ... Ale co dalej, nuta która chyba najbardziej mnie zajarała się skończyła. Co teraz? Wtf? "Odśwież się" ? No to uszy nastawiam na 11 kawałek i nasłuchuje co Onar też wymyślił na tym nagraniu. Tajemniczy wstęp DJ Decks`a wprowadzający do ciekawego podkładu i ... braggowego tekstu? Znów często się powtarzają różne odmiany słowa "ja" ale czemu :( to jeden z niewielu przypadków kiedy ciesze się, że nagrywają krótkie kawałki. Dobra, walić to - dawać 12 na głośniki.
Dupy w dół? Ręce w górę? Hit na dyskoteki? Wszystko byłoby fajnie gdyby nie przypominało mi to kawałka chociażby "w twoim bloku". Podkład fajny, tak Szops - dałeś rade! Ale czemu nawijka Onara na nim mi się nie podoba? Nie wiem, nie potrafię tego wytłumaczyć. Drugi kawałek pod rząd który mi się nie podoba... O co chodzi? Co z pechowym numerem 13? Już Wam mówię!
Po pierwsze Szops wielki props za bit od samego początku juz wydawał mi się wyjątkowy i tak dokładnie było! Po drugie zwrotka Onara (mijam moją obsesje na punkcie "ja") jest nawet zajebista. Po trzecie - Słoń, to co on tutaj odjebał jest nie do opisania. Dziękuje Ci Onar za ten feat (nie słyszałem wcześniej Słonia, wiem, wiem, jestem idiotą) Ludzie, Słoń mnie rozjebał na całej linii, jego zwrotka jest wręcz genialna (tak to tylko moja opinia) Neeeext - Shellerini, nie wiem czemu ale nie trawię kolesia. Więc następny, Paluch (tez mój debiut z owym raperem) streszczę to w 1 zdaniu. Szału nie robi ale zwrotka ma to coś co sprawia, że chcę ją uslyszeć raz jeszcze. Kawałek zaraz po dziesiątce na tą chwile zdominował płytkę!
Borixon? Borys, Ty z Onarem? Jak za czasów HK? Kręć mi dupą 2? Bit Krys? TO MUSI BYC TORPEDA! Ale nie, nie napiszę wam recki tego kawałka. Musicie to usłyszeć.
Zwrotki z remixów opiszę krótko -> Pezet według mnie nic nie pokazał, Mes zajebiście (uwielbiam kolesia ogólnie ;) ) "Tak tu jest" odsyłam do siódmego kawałka na płycie i przeczytanie opinii ;) Kręć mi dupą 2 zajebiscie wszystkie 3 zwrotki! Jestem z miasta również zajebiozka :)

Podsumowując, nie żałuję zakupu płyty Onara, digipack bardzo ładnie jest zrobiony, dostałem vlepke gratisowo, jednak muszę stwierdzić i wielu z Was się pewnie ze mną zgodzi - Jeden Na Milion< Pod Prąd!

Pozdrawiam i zapraszam do własnej oceny płyty, odsłuchu i zakupu - Czajnik !

0 komentarze:

Prześlij komentarz